Latest Photo in my Fotopage

Random photo from my Fotopage

Thursday, September 28, 2006

Office business

Assalamualaimkum,
Salah ke tak salah kalau kita buat bisnes kat opis. Kalau tanya pendapat aku, aku rasa tak salah - tak salah langsung. Ianya salah kalau mengganggu kerja kita, betul tak.Sebenarnya benda macam ni, ramai yang jeles dan buat jadi isu, sebab dorang tak ada benda yang nak jual dan satu lagi malu nak bisnes, takut hilang macho kot. Sebab tu orang Melayu payah nak kaya, sebab semua harap makan gaji je, macam aku lah jugak. Tapi walau macamanapun aku dah start bisnes kecil-kecilan. Aku pun nak jadi kaya gak kan. Sapa tak nak kaya beb. Cuba korang buat survey mesti 100% org nak jadi kaya.Sekarang ni bulan puasa, tak lama lagi nak raya, maka bermulalah penjualan biskut-biskut raya kat opis2, termasuklah kat opis aku. Tapi aku respek kat kawan aku ni, sebab tujuan dia nak tolong makcik dia. Dia dah start masa belum puasa lagi, yang aku suka tu time promo biskut2 tu, dapatlah aku makan free..hehehe. tapi tart nenas dia sedap tau,itu belum biskut nestum, biskut FSO® dll, tapi semua sedap, harga RM15 jer satu tabung, adalah dalam 50 keping kot.Habis..bab biskut, skang ni bulan pose kena cerita pasal pose sket.
Petang dah pukul 5 , time to go home (?), maklumlah aku kat KL ni bujang (MBA- Married but avialable), so apa lagi discuss ngan Amin venue nak buka pose. Bincag punya bincang, last2 masing-masing decide,"Ari ni kita buka kat rumah lah,"so, aku pun balik rumah aku, Amin balik rumah dia.

Note: Rumah aku kat Gombak, Rumah Amin kat Bangi, kita org dua2 MBA kat sini.
Apa menu buka pose hari ye.... ala aku pun decide makan kurma sama air kosong dah lah, pastu teringat pulak aku ada beli Nescafe BREAKFAST, apa lagi kacau lah satu mug.... Org azan je ..itulah apa aku makan dan minum. Lepas sembahyang Terawih, perut berkeroncong lah pulak. Pegi kedai apa tah kat Madrasah kat Gombak Setia, dia jual Nasi Kukus sama Ayam Dara Goreng resepi Pok Nik Pasar Selayang. Pekena sebungkus perkhhh kenyang gile, aku cakap ngkau.
Dah makan ngantuk lah pulak. Ala baring je lah kejap , tengok alaram dah set so no problemlah..trutttt..truuut alarm bunyi...ceh dah pukul 0638 am dah..Itu pasalah masa aku tengah tulis blog ni perut aku keroncong semacam je...
Wassalam
Cheers,
Striker


p/s: ari ni tak de gambar sebab camera aku tinggal kat rumah.

1 comment:

LiNdA @ Da-Da said...

Mr Striker.. awat tulisan kat posting neh makin lama makin mengecik?? susah tol nak baca..